Belépés - Regisztráció
 

Egyéb ügyek

Egyéb ügyek

Számos gazdasági esemény létezik, az összeset nem tudjuk számba venni, a következőkben csak néhány jellegzetes eseményt emelünk ki.

Értékesítés

A "Kimenő" naplóban jelennek meg a vevői számlák, melyek a Vevőszolgálat, Logisztika, vagy Szerviz modulban készülnek. Itt csak az utómunkákat lehet elvégezni velük kapcsolatban, mint pl. az ügytípus vagy járatszám módosítása, vagy az utólagos pénztárbizonylat készítése.

Gyártás

A "Belső" naplóban jelennek meg a raktári munka során keletkezett gyártási bizonylatok, melyeken a felhasznált alkatrészek negatív mennyiséggel, a késztermékek pozitív mennyiséggel jelennek meg. A raktári modulban külön kimutatás van a műveletről, ahol az felhasznált alkatrészek a receptura alapján le is ellenőrizhetők.

Leltározás, selejtezés, felhasználás

A "Belső" naplóba rögzítjük a készletekben és tárgyi eszközökben bekövetkezett állapotváltozásokat. A bizonylat rögzítése hasonlít a bejövő számláéhoz, annyi különbséggel, hogy nincsenek előzményi adatok, így csak katalógusból lehet összeállítani a bizonylatot. Fontos tudnunk, hogy a bizonylat tételeinek rögzítésekor a program elvégzi a megfelelő készletműveletet is (bevételezés, kivezetés).

Munkabér és más "egytételes" ügyletek

A "Vegyes" naplóba rögzíthetjük az olyan, jogot vagy kötelezettséget megtestesítő gazdasági eseményeket, melyek nem sorolhatók a szállítói és vevői számlák közé, és egy eseményhez csak egy jogcím (tétel) tartozik. Ilyen pl. a munkabér, adófizetési kötelezettség, tulajdonosi kötelezettségek és jogosultságok stb.

A műveletet a bejövő számlához hasonlóan a "Szerkesztés | Új tétel" menü (vagy "+" gomb, vagy Ins billentyű) segítségével kezdeményezhetjük, majd a következő lépéseket kell végrehajtanunk:

  1. Kiválasztjuk az ügylet típusát és a számlán szereplő partnert.
  2. Kiválasztjuk az ügylet tárgyát (jogcímét)
  3. A megjelenő lapon kitöltjük a bizonylat adatait:

  • Követelés vagy kötelezettség. A program a követeléseket pozitív, a kötelezettségeket negatív előjellel tárolja, de az adatbevitelkor nem kell előjelet megadni.
  • Esemény ideje. Alapértelmezett értéknek az aktuális dátumot adja a program, de ez tetszőlegesen módosítható.
  • Fizetési határidő. Amennyiben van kiegyenlítés, annak határidejét kell beírni. A program ez alapján tartja nyilván a nyitott és lejárt ügyeket.
  • Tárgy - jogcím. A bizonylat létrehozásakor már megadtuk, de utólag is módosítani lehet a feliratra történő kattintással.
  • Hivatkozás. A külső bizonylat számát adhatjuk meg, ha van ilyen.
  • Összeg. Az ügylet nettó értékét adjuk meg. Ha áfa köteles az ügylet az összeg feletti pipát jelöljük be.
  Kapcsolat - írjon nekünk!  |   Adatkezelés   |   Copyright: Z-Soft Kft.