Belépés - Regisztráció
 

Bizományos készlet

Készletkezelés lépései

A bizományba átvett áruk sajátossága, hogy a saját áruktól elkülönítetten kell kezelni, és ezek az átvételt követően nem válnak saját készletté. Mindaddig idegen áruként kell kezelni és nyilvántartani, amíg az eladás meg nem történik. Az eladott árukat időszakonként le kell jelenteni a tulajdonosnak (beszállítónak), mely alapján megtörténik az elszámolás a két fél között. A Prizma rendszer több különböző beszállítótól átvett készletet is elkülönítetten tud kezelni.

A bizományosi készlet kezelésének 3 fő mozzanata van:

  1. Bizományba vétel
  2. Bizományos áru értékesítése
  3. Fogyás átvezetése, lejelentése

Bizományba vétel

A bizományos áru beszerzése ugyanúgy megy, mintha rendes szállítmány érkezne. Egyetlen különbség, hogy a szállítmány lezárása előtt meg kell jelölni, hogy bizományosi áruról van szó. A raktárba történő bevételezéskor (Raktár modulban) a program egy figyelmeztető jelzést ad, hogy idegen készletről van szó, - az így bevételezet árut bizományos készletként, megkülönböztetve tárolja.

Bizományos áru értékesítése

A bizományos készlet értékesítése ugyanúgy történik, mintha saját készletről lenne szó, a felhasználó nem lát különbséget idegen áru és saját között. A lefoglalt-, de még nem előkészített áru a rendelés lemondásakor visszakerül a bizományos készletre, de az előkészítés befejeztével az áru átkerül a saját készletek közé, ahol már nincs megkülönböztetés. Ha a rendelés lemondása az előkészítés után történik, az áru a saját készletbe fog visszakerülni.

Fogyás átvezetése, lejelentése

A "Műveletek | Bizományos készlet" menü segítségével, - miután kiválasztottuk a kívánt beszállítót, megtekinthetjük a raktárunkban nyilvántartott idegen áruk listáját.

A fogyás oldalon a legutóbbi lejelentés óta eladott áruk listáját nézhetjük meg. A "Fogyás átvezetése" gomb megnyomásával elindíthatjuk az eladott áruk átvezetését. A program először bekéri a fogyási időszak kezdetét, ahová a legutolsó lejelentést követő napot célszerű beírni. Havi lejelentésnél ez célszerűen a hónap első napja. Ezt követően megadhatunk egy rövid szöveget, amely a bevételezés dokumentum megjegyzési rovatába fog kerülni.

A "Renden" gomb megnyomása után a program az itt kigyűjtött árukról készít egy bevételezési bizonylatot, melynél a teljesítési idő az itt megadott dátum lesz. A dokumentumba bevezeti a szállítóhoz előzetesen rögzített beszerzési árakat is, melyeket az archívumban utólag pontosíthatunk.

Bizományos készlet lezárása

Év végén, vagy ha a tulajdonosnak történő visszaszállítással felszámoljuk a bizományos készletünket használnunk kell a lezárás funkciót, mellyel az összes idegen áru kivezetődik a készletből. Ha a készlet nálunk marad (pl. év végi záráskor), a program a kivezetéssel egy időben egy bevételezést is elvégez január 1-i dátummal, - ez lesz a bizományosi nyitókészletünk. Ha több beszállítótól is van bizományosi készletünk, a műveletet mindegyiknél külön-külön el kell végezni. Az év végi zárást csak decemberben vagy januárban tudjuk elvégezni, ezen kívül a program nem ajánlja fel az automatikus bevételezés lehetőségét.

Célszerű az idegen készlet leltározását a saját készletünk leltározása előtt elvégezni, hogy az esetleges hiányt - fogyásként átvezetve - készlethiányként egyszerűen el tudjuk számolni.

  Kapcsolat - írjon nekünk!  |   Adatkezelés   |   Copyright: Z-Soft Kft.