Belépés - Regisztráció
 

Árképzési modell

Ha az értékesítés két alapvető módja felől közelítjük meg a kérdést, az Árkalkuláció modul a folyamatos vásárlást hívatott segíteni azzal, hogy előre megmondja, hogy a konkrét eladás milyen áron történjen. A beruházásoknál. ill. projekteknél történő többlépcsős ajánlati árak megállapításához szükség lehet más szempontok figyelembe vételére is, melyekhez egyéb eszközök is szükségesek lehetnek (lásd a Vevőszolgálat modul leírásánál).

Az árképzés elemei

Ahhoz, hogy használni tudjuk a Prizma rendszer árazást segítő funkcióit, először meg kell ismernünk az árrendszer főbb elemeit:

  • Beszerzési ár. Ár, melyért az árut beszerezzük, mely egyszerű beszerzésnél általában a beszállító által megadott ár.
  • Listaár (bázisár). A beszerzési ár ismeretében megállapítunk egy bázisárat, melyből később az eladási árakat képezzük.
  • Eladási ár. Előre meghatározhatjuk, hogy a különböző vevőknek milyen áron adjuk el az egyes termékeket. Ily módon ösztönözhetjük vevőinket a visszatérő vásárlásra.

A beszerzési és eladási oldal alapvetően el van határolva egymástól, a kapcsolatot közöttük a bázisár (listaár) adja meg. Ez alól kivétel egy speciális számítási mód, mikor a gyártó által megadott katalógusárat használjuk mi is az eladási ár bázisaként (listaárként). Ez azt jelenti, hogy az értékesítési oldalon nem foglalkozunk az egyes beszállítókkal, hanem csak a bázisárból kiindulva adjuk meg a kedvezményeket.

Kalkulált és tényleges ár

Fontos tudnunk, hogy az itt leírásra kerülő kalkulációs ár valamint a tényleges beszerzési- és eladási ár nem ugyanaz. A kalkulációs ár egy segítség ahhoz, hogy kiszámítsuk mennyiért szerezzük be az árut ill. mennyiért értékesítsük. Ezt a kiszámított árat a program felajánlja ugyan, de a tényleges beszerzési- és eladási alku során tetszőleges értékre átírhatjuk. A tényleges ár az, ami végül a bizonylatokra (szállítólevél, számla) felkerül.

Az árazás menete

Árazáskor először meg kell határoznunk a beszerzési árat, majd el kell döntenünk, hogy mi legyen a listaár. Ez többnyire egyszerre történik, az értékeket egy lapon lehet megadni a programban. Azok, akik nem akarnak többféle beszállító adatával dolgozni, lehetőség van egyszerűsített árazásra is. Ilyenkor egyszerűen csak be kell írni a beszerzési és listaárat kézzel.

Végül megadjuk a vevői kedvezmények mértékét, melyre több lehetőségünk is van. Alapvetően a kedvezményi kategóriák szolgálnak a vevők besorolására, de lehetőségünk van vevőnként külön-külön egyedi árakat is megadni az egyes termékekre, de akciós árat is hirdethetünk, mely minden vevőre érvényes lesz.

  Kapcsolat - írjon nekünk!  |   Adatkezelés   |   Copyright: Z-Soft Kft.