Belépés - Regisztráció
 

Szállítólevél készítése

Tételek kiválasztása

Szállítólevél készítéséhez állítsuk át a kezelőfelületet "Árukiadás" állapotba. Ezután, ha kiválasztunk egy "Kész" állapotú vevői igényt, a funkciógombok között megjelenik a szállítólevél gomb, melynek segítségével kiadhatjuk az árut. A program alapesetben az összes kiadható tételt ráteszi a szállítólevélre, kivéve, ha nem akarjuk az összes árut kiadni vagy különböző szállítási címekre mennek a tételek.

  • Maradó áru: Ha a vevő nem akarja az összes tételt elvinni, a tételek közül kiválogathatjuk azokat, amelyek maradnak. Ezt úgy érhetjük el, hogy kiválasztjuk a "Műveletek | Árukiadás - számlázás | Tétel 'Marad'-ra állítása" menüt (vagy Ctrl+Enter billentyűt), mellyel a "Kész" állapotú tétel "Marad" állapotúra változik. A művelet megismétlésével a tétel állapota visszaáll eredeti helyzetébe.
  • Eltérő szállítási címek: Rendeléskor tételenként rögzítenünk kellett az esetleges szállítási igényt. Ha eltérő helyre kell vinni a különböző tételeket, egy szállítólevélre csak az azonos című rendelések kerülnek. A program a kiválasztott vevői igény tulajdonságai alapján dönti el, hogy mi kerüljön a szállítólevélre.

A szállítólevél megjelenése

A szállítólevél tartalma, - ahogy azt az előzőkben láttuk - a vevői igények összeállításánál kialakul. Miután megnyitottuk a szállítólevél ablakot, a tételeken és a vevő adataiban már nem változtathatunk. Ha mégis módosítani szeretnénk valamit, az ablakot be kell csukni és a változtatást a vevői igények között elvégezni.

Módosíthatjuk a teljesítési időt és kitölthetjük a megjegyzés sort. Ha iktatáskor rögzítettük a vevői megrendelés számát is, a program ezt automatikusan beírja ide.

A "Kiegészítések" fülre kattintva ellenőrizhetjük a szállítási cím adatait, és tetszőleges kiegészítő szöveget írhatunk a szállítólevélre. Ez a szöveg nyomtatáskor a tételek alatt fog megjelenni.

Nyomtatás

A nyomtatás gomb megnyomásával a program megkérdezi, hogy árral vagy anélkül kérjük a bizonylatot, ezután a szállítólevél a megjelenített állapotban archiválódik és a rajta szereplő tételek "kiadva" állapotúra változnak.

A szállítólevél után a program automatikusan elkészíti az árukiadási lapot is, mely a raktári áruátvételhez nyújt segítséget.

A nyomtatás helyét és példányszámát a Beállítások ablakban változtathatjuk meg, és ha nincs szükségünk árukiadási lapra, a nyomtatását is letilthatjuk itt.

Elrontott szállítólevél

Ha a szállítólevél hibás, vagy az árut a vevő nem vette át, le kell sztornóznunk a szállítólevelet. A műveletet a szállítólevél archívumban a "Műveletek/Sztornó" menüpont kiválasztásával kezdeményezhetjük.

Ha a megjelenő ablakban megerősítjük a parancsot, az alábbi műveletek hajtódnak végre:

  1. A szállítólevél tételei visszakerülnek a raktárba a vevőhöz rendelt "Kész" állapot-jelzéssel.
  2. A szállítólevélhez egy bejegyzés kerül, melynek eredményeképp a bizonylat "Rontott szállítólevél"-ként jelenik meg az archívumban.

Megjegyzés: a sztornózott tételeket újra ki lehet adni, vagy visszatenni az eladható készletbe.

  Kapcsolat - írjon nekünk!  |   Adatkezelés   |   Copyright: Z-Soft Kft.