Belépés - Regisztráció
 

Pénzügy

Pénzügy

A vállalkozásban keletkezett vagy kapott bizonylatok általában a pénzügyi osztályra kerülnek, ahol a számviteli és egyéb szabályoknak megfelelően rögzítik, feldolgozzák és tárolják őket.

A Pénzügyi Osztály feladata általában kétirányú. Egyrészt bonyolítani kell a vállalkozás pénzügyeit és kielégíteni cégvezetők információs igényeit (vezetői számvitel), másrészt eleget kell tenni jogszabályokban előírt adatszolgáltatási, bevallási és egyéb kötelezettségeknek (pénzügyi számvitel).

A pénzügyi rendszer leírását a munkavégzés lépései alapján követhetjük, mely az alábbi részekre bontható:

  • Bizonylat rögzítése. Az előzmény alapú adatrögzítéssel a már egyszer bevitt adatokat nem kell újra rögzíteni, és a dolgozók természetes módon ellenőrzik egymás munkáját. A bizonylat-kapcsolatok kialakításával számon tarthatók a nyitott ügyek, így mindig tudható, hogy kinek mennyit kell utalni, ill. mennyivel tartozik.
  • Kontírozás. Az intelligens kontírozó rendszer (iKont) a bizonylatok körülményeit elemezve automatikusan elvégzi a főkönyvi számokra történő besorolást.
  • Ellenőrzések. Az adatrögzítés és kontírozás számos vizsgálattal ellenőrizhető, - biztosítva a vezetőknek ill. hatóságoknak adott információk megalapozottságát.
  • Bevallások. Az Abev kapcsolattal, valamint a beszámolók- és egyéb kimutatások automatikus elkészítésével könnyen elvégezhető bármilyen adatszolgáltatás.
  • Tartozáskezelés. A lejárt tartozások nyilvántartásával és a fizetési értesítők automatikus készítésével hatékonyan kezelhetők a kintlévőségek.
  Kapcsolat - írjon nekünk!  |   Adatkezelés   |   Copyright: Z-Soft Kft.