PénzügyPénzügy
A vállalkozásban keletkezett vagy kapott bizonylatok általában a pénzügyi osztályra kerülnek, ahol a számviteli és egyéb szabályoknak megfelelően rögzítik, feldolgozzák és tárolják őket.
A Pénzügyi Osztály feladata általában kétirányú. Egyrészt bonyolítani kell a vállalkozás pénzügyeit és kielégíteni cégvezetők információs igényeit (vezetői számvitel), másrészt eleget kell tenni jogszabályokban előírt adatszolgáltatási, bevallási és egyéb kötelezettségeknek (pénzügyi számvitel).
A pénzügyi rendszer leírását a munkavégzés lépései alapján követhetjük, mely az alábbi részekre bontható:
- Bizonylat rögzítése. Az előzmény alapú adatrögzítéssel a már egyszer bevitt adatokat nem kell újra rögzíteni, és a dolgozók természetes módon ellenőrzik egymás munkáját. A bizonylat-kapcsolatok kialakításával számon tarthatók a nyitott ügyek, így mindig tudható, hogy kinek mennyit kell utalni, ill. mennyivel tartozik.
- Kontírozás. Az intelligens kontírozó rendszer (iKont) a bizonylatok körülményeit elemezve automatikusan elvégzi a főkönyvi számokra történő besorolást.
- Ellenőrzések. Az adatrögzítés és kontírozás számos vizsgálattal ellenőrizhető, - biztosítva a vezetőknek ill. hatóságoknak adott információk megalapozottságát.
- Bevallások. Az Abev kapcsolattal, valamint a beszámolók- és egyéb kimutatások automatikus elkészítésével könnyen elvégezhető bármilyen adatszolgáltatás.
- Tartozáskezelés. A lejárt tartozások nyilvántartásával és a fizetési értesítők automatikus készítésével hatékonyan kezelhetők a kintlévőségek.
|