Belépés - Regisztráció
 

Szerviz

A szzerviz modul az értékesített termékhez kötődő garanciális és egyéb meghibásodási problémák adminisztrációját segíti.

Munkafelvétel

A javításra hozott készülék átvátelekor rögzítésre kerülnek az ügyfél és a készülék adatai, valamint a hibajelenség. A saját eladásból származó készülékek adatai partner vagy gyári szám alapján könnyen kikereshetők ("Műveletek | Garanciális készülékek"). A kinyomtatott munkafelvételi lapra rákerül a felmérés várható befejezési ideje is. Lehetőség van saját árukészlet javítására is ("Műveletek | Új munka raktárból").

Felmérés

A felmérés során a készülék állapotának előzetes vizsgálata történik. Eldől, hogy a készülék javítható, nem javítható, vagy nem található benne hiba. Rögzítésre kerülnek az észlett működési rendellenességek, a várható javítási idő és a becsült költségek. A felmérés ereménye email-ben egyszerűen elküldhető az ügyfél részére.

Javítás

A javítás történhet helyben, vagy külső szervizben. Küldés esetén ki kell választani javítást végző partnert és készíteni kell egy szállítólevelet. A javítási munkafázis eredménye lehet a megjavított készülék, de előfordulhat, hogy a készülék egyáltalán nem-, vagy csak részlegesen javítható. A javítás ereményéről az ügyfél email-ben és egyéb módokon értesíthető.

Munka lezárása, készülék kiadása

  • Sikeres javítás esetén a készülék az ügyfélnek visszaadásra kerül. A nem garanciális munkákról egy költségszámla készül, melyen az esetlegesen felhasznált alkatrészek és munkadíj szerepel. A számla összeállítása és nyomtatása a munkalap "Költségek" oldalán végezhető el. A garanciális javítás során felhasznált alkatrészeket ugyanezen oldalon érték nélkül kell felrögzíteni.
  • Ha a javítás nem oldható meg vagy gazdaságosan nem végezhető el, a készülék visszaadására, vagy - garancia esetén - jóváírásra ill. cserére kerül sor. A jóváírás és az esetleges csere bizonylata a vevőszolgálat modulban készíthető el ("Műveletek | Speciális | Szervizkészülék jóváírása" menü).
  • Saját készülék munkalapját készletrevétel, selejtezés vagy visszaszállítás műveletekkel zárhatjuk le. Készletrevétel történik, ha a készülék meg lett javítva és eladható. Visszaszállítás, ha a beszállítónak visszaküldött készülék jóváírasra került. Más esetekben, ha a készülék nem javítható, a munka selejtezéssel zárható le.

Előcsere

Egyes garanciális esetekben előfordulhat, hogy a vevőnek még a javítási munkák elvégzése előtt egy cserekészülék kerül kiadásra. Ez esetben a csereszámla készítésekor az átvett készülék saját készletre kerül, az ügyfél munkalapja lezárásra kerül, és megnyílik egy saját készülékről szóló munkalap ugyanazokkal a készülékadatokkal.

Készletkezelés

A szervizkészülékek elkülönülnek a kereskedelem árukészletétől. Alapesetben az ügyfél behoz egy hibás készüléket, ezen javításokat végezek, majd visszaadják az ügyfélnek. A készülék végig az ügyfél tulajdona, az árukészlet nyilvántartását a javítási ügylet nem érinti.

Ha viszont a készülék garanciális, vagy egyéb ok miatt jóvá kell írni, ill. cserélni kell, az ügylet érintheti a készletnyilvántartást is. Bonyolítja a nyilvántartást a beszállítónak történő visszaküldés és jóváírás, amikor az ügyfél készülékének jóváírt értéke a saját nyilvántartásunkban jelenik meg.

A program a készletkezelést zárt folyamatban, automatikusan végzi el. Míg a javítási folyamatok kizárólag a szerviz nyilvántartásában jelennek meg, amint jóváírásra vagy cserére van szükség, a program automatikusan elvkészíti a szükséges készletmozgás bizonylatokat.

  • Jóváírás saját javítás esetén: készletrevétel
  • Jóváírás továbbküldött készülék esetén: visszamenőleges szállítói visszáru (a kiküldés időpontjában)

Garanciaidő

Garanciális javítás esetén a garanciaidő automatikusan meghosszabbodik a javítás idejével.

  Kapcsolat - írjon nekünk!  |   Adatkezelés   |   Copyright: Z-Soft Kft.