Belépés - Regisztráció
 

Eladási ár

A kereskedelmi gyakorlatban kialakult szokás, hogy a többet vásárló vevők valamilyen árkedvezményt kapnak. A vásárlási érték meghatározásának kétféle módja terjedt el leginkább:

  • Eseti értékhatár: az alkalmi ügyfeleknél a nagy összegű vásárlást ösztönzi bizonyos értékhatár feletti kedvezménnyel (pl. 1 MFt felett 5 % kedvezmény).
  • Időszaki (forgalmi) értékhatár: a rendszeresen visszatérő ügyfelek folyamatos vásárlását serkenti a meghatározott időszakban elért forgalom alapján nyújtott kedvezménnyel (pl. havi 10 MFt feletti forgalom esetén 5 % kedvezmény).

Az Árkalkuláció modulban a nagykereskedelemben elterjedtebb forgalomarányos kedvezményeket állíthatjuk be, azonban ne feledjük, hogy az értékesítés során lehetőségünk van projektárakkal és egyedi árakkal is dolgoznunk (lásd a Vevőszolgálat leírásánál), - bizonyos esetekben pedig használunk leértékelt árakat is. A Prizma online webáruházban az eseti vásárlásokat is ösztönözhetjük. A következőkben a visszatérő vásárlóknak ajánlott és előzetesen tárolt árakat nézzük meg részletesebben.

Eladási árak fajtái

Mozgó árak

Jellemzőjük, hogy a beszerzési- és bázisárak változásával együtt változnak.

  • Kategória ár. A Prizma rendszer a listaáron kívül 5 kedvezményes árkategóriát tud kezelni, mely általában elegendő a vevők differenciálására. A program képes a vevők forgalomarányos besorolását automatikusan is elvégezni.
  • Speciális ár. Azoknak a vevőknek, akik mégsem férnek bele az 5 kategóriába, szabadon megadható a kedvezményük mértéke.

Fix árak

A rögzítéskor megadott értékük és érvényességi idejük csak akkor változik, ha kézzel megváltoztatjuk.

  • Szerződéses ár. Szállítási szerződéssel rendelkező vevőinknél lehetőség van tárolni a ott rögzített árakat.
  • Akciós ár. Az akció ideje alatt mindenki ugyanazon az áron vásárolhatja meg az akciós termékeket.

Árak elsőbbsége

Felmerülhet a kérdés, hogy a különbözőképpen megadott árak közül melyik lesz érvényes, ha egy vevőnél több is szerepel? - Erre a kérdésre pontos választ ad az alábbi elsőbbségi szabály, mely megmondja, hogy a program milyen sorrendben veszi figyelembe az árakat:

  1. Fix ár. Ha az adott termék szerepel a mindenkire vonatkozó akciós listában, vagy a konkrét vevőre vonatkozó szerződéses listában, akkor az itt megadott ár lesz érvényes. Ha egy vevőnél az adott termék szerződéses, de ugyanakkor akciós is, a két ár közül az alacsonyabb fog érvényre jutni.
  2. Speciális ár, kategória ár. Mivel ezek kizárják egymást (csak az egyik vagy a másik lehet) érvényességük sorrendje egyezik. Ha tehát az adott termék nem akciós, és nem szerepel a szerződéses tételek között, akkor a megadott árkategória vagy speciális kedvezmény fog érvényesülni.

A különböző kedvezmények kombinálásával a lehető legkevesebb adat megadása mellett tudjuk kialakítani összetett árrendszerünket úgy, hogy az árak karbantartása sem igényel túl nagy munkát.

  Kapcsolat - írjon nekünk!  |   Adatkezelés   |   Copyright: Z-Soft Kft.