LevélküldésA levélküldési funkció minden olyan modulból elérhető, ahol egy partnerhez el kell juttatni valamilyen dokumentumot. A levélküldő elsődleges feladata a levél összeállítása és a címzetthez történő eljuttatása. A levelek általában sablon alapján készülnek és a levél tartalmát az ügyviteli program egyes moduljai maguk állítják össze (pl. ajánlat, rendelés, fizetési felszólítás stb.). Az ilyen kötött, ügyviteli folyamatból készített levél tartalma a küldéskor már nem módosítható, az módosításokat mindig előzetesen, a létrehozó modulban kell elvégezni. Egyedi leveleknél, ahol mi magunk írjuk meg a levél szövegét, a levélírást különféle szerkesztő funkciók segítik.
Feladó és címzett
Címzett kiválasztása
A címzett partner és ügyintéző kiválasztása már a levélírás megkezdése előtt megtörténik (pl. ajánlatnál az a személy, akinek az ajánlat készült). A levél az ügykezelési rendben az így kiválasztott partnerhez fog tartozni. Ha a partnernél több ügyintézőnek is el akarjuk küldeni a levelet, a címzett listát kibővíthetjük. Az ügyintézők egy lenyíló listából kiválaszthatók. A címzett adatmező kézzel is módosítható, így elvileg bármely email címre is elküldhető a levél. Ügyeljünk azonban arra, hogy a levél mindig csak egy partnernek menjen el, mert az iktatás rendje csak így biztosítható.
Belső másolat küldése
A küldendő levelet megoszthatjuk bármely belső kollégánkkal. A címzett sorában, jobb oldalon található "Belső másolat küldése" () gombbal kiválaszthatjuk azokat a kollégákat, akik küldéskor másolatot kapnak a levélből. Fontos, hogy a kollégáknak nem készül egy valódi másolat, csupán olvasási hozzáférést kapnak a levélhez.
Feladó választás
Amennyiben több email címet kezelünk, kiválaszthatjuk, hogy melyik szerepeljen a levél feladójaként. A választás a jobb felső sarokban lévő "Feladó módosítása" () gombbal végezhető el.
Tértivevény kérése
A jobb felső sarokban lévő "Tértivevény" pipa megjelölésével kérést küldhetünk a címzettnek, hogy igazolja vissza a levél átvételét. Ilyenkor egy válaszlevélben értesülünk az átvétel (levél megnyitása) időpontjáról. Fontos tudnunk, hogy a visszaigazolás csak akkor érkezik meg, ha a címzett gépén engedélyezve van ez a funkció, egyébként a kérés küldése hatástalan.
Melléklet csatolása
A levélhez fájlmellékletek csatolhatók. A "Melléklet" gombra () kattintva választhatjuk ki a csatolandó fájlt. Több fájl is csatolható. A csatolt fájl neve alul, a melléklet panelen jelenik meg. A fájlnévre duplán kattintva megnyitható ill. megjeleníthető a fájl tartalma (amennyiben van társítva hozzá megjelenítő program). A jobb alsó sarokban lévő "Melléklet törlése" () gombbal a fájl eltávolítható a küldendő mellékletek közül.
Levél írása, szerkesztése
A levél írása hasonlóan történik mint más levelezőprogramban ill. szövegszerkesztőben. A betűk, hivatkozások, bekezdések és képek szerkesztését és formázását különféle funkciógombok segítik:
- betűméret növelése és csökkentése ( )
- félkövér, dőlt, aláhúzott betű ( D A )
- szövegszín ( )
- számozás, felsorolás ( )
- behúzás növelése, csökkentése ( )
- betűformázás eltávolítása ( )
- hivatkozás (link) beszúrása, törlése ( )
- kép beszúrása ( )
- igazítás balra, középre, jobbra ( )
Levél küldése
A "Levél küldése" ( Küldés ) gomb megnyomásakor a program kiegészíti a tárgy mezőt a levél iktatási számával (ha még nem szerepel benne), majd továbbítja a levelet a levelező kiszolgálónak és menti az adatbázisba is. Ha nem küldjük el a levelet, az ablak bezárásakor ( gombbal) a program felajánlja a levél piszkozatként történő mentését. Az így elmentett levél az üzenetkezelő modulban a "Piszkozatok" mappában érhető el.
Beállítások
- A felhasználók postafiók adatai, mely alapján a levélküldés történik, a rendszergazda modulban állíthatók be ("Felhasználók" és "Email beállítás" oldalak).
- A levelek sablonjai elsősorban abban a programban állíthatók be, melyben el lett indíva a levélszerkesztő ("Beállítások | Dokumentum sablonok" menü).
|